۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۳:۰۶

دانایی به مهر خبر داد:

دیدار اعضای ستاد کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید استان سمنان با رهبری

دیدار اعضای ستاد کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید استان سمنان با رهبری

سمنان - رئیس حوزه هنری استان سمنان گفت: در آستانه برگزاری کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و اعضای ستاد کنگره با مقام معظم رهبری دیدار کردند.

سید عباس دانائی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به دیدار روز گذشته اعضای ستاد کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان با مقام معظم رهبری اظهار داشت: در ابتدای این دیدار، مسئولان استان گزارشی از برنامه ها و اقدامات انجام شده در ستاد کنگره را ارائه کردند.

وی به تعبیر ارزشمند مقام معظم رهبری در این دیدار اشاره و افزود: مقام معظم رهبری فرمودند «کارهایی که در ستاد کنگره شهدای استان سمنان صورت گرفته خیلی خوب است، برنامه ها باید به گونه ای باشد که در جوان امروز نافذ باشد، جوان امروز در معرض تهدیدهای فکری است، امروز ابزارها نسبت به گذشته زیاد است، چه چیزهایی می تواند دل جوان را مشغول کند، پایبندی جوان را نسبت به این فکر بیشتر کند، هم مخاطب را باید شناخت که غالبا جوان هستند اعم از دانشگاهیان و مدارس و ... و هم چگونگی حرف زدن به مخاطب را باید یاد گرفت، برخی موارد با متخصصین کار باید مشورت شود».

رئیس حوزه هنری استان سمنان تصریح کرد: مقام معظم رهبری درباره استفاده از هنر فرمودند «از هنر حداکثر استفاده را باید کرد، سرود اثر گذار خوش مضمون که افراد بتوانند زیر لب زمزمه کنند، استفاده از هنر به شکل صحیح کار را تسهیل می کند».

وی گفت: اگر بیشتر کارها را با توجه به نیاز مخاطب خصوصا جوانان و نوجوانانی که الان تشنه ایثار و شهادت هستند برنامه ریزی شود بسیار اثرگذار خواهد بود که همه این موارد در قالب کارهای هنری امکان پذیر است.

رئیس حوزه هنری استان سمنان، با اشاره به اینکه سرود کنگره از دیدگاه مقام معظم رهبری یکی از کارهای خوب است که در استان انجام شد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند «اگر روی این سرود بیشتر کار کنید که مردم کوچه و بازار، جوان ها و نوجوان ها و حتی بچه های مدارس و دانشگاه بتوانند زمزمه کنند اینها ارزشمند است».

برگزاری کنگره شهدای سمنان، حاصل تفکر بسیجی است

دانائی، برگزاری کنگره شهدای استان سمنان را حاصل تفکر بسیجی دانست و گفت: در این کنگره کسانی که دغدغه ایثار و شهادت را داشتند و می خواستند  کارهای ماندگاری را ثبت و خلق کنند دور هم جمع شدند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص گنجینه های دفاع مقدس اظهار کرد: تا ۵۰سال آینده هم از گنجینه دفاع مقدس  هرچه  برداشت کنیم پایان ناپذیر است و باز هم جای دارد و امیدواریم که  بتوانیم این گنجینه را در قالب کارهای هنری ماندگار کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه خاطرات دفاع مقدس ارزشمند و ناب است، گفت: ما در این بخش اگر بتوانیم افراد مختلف را کنار هم جمع کنیم می توانیم خاطرات را ماندگار کنیم.

دانائی در خصوص ماندگار کردن خاطرات دفاع مقدس بیان کرد: باید توسط هنرمندان این خاطرات رادر قالب فیلم، کتاب، هنرهای تجسمی و ... ماندگار کنیم تا به فراموشی سپرده نشوند.

خیمه های شهید در جوار مساجد احیا شود

رئیس حوزه هنری استان سمنان همچنین با تاکید بر اینکه باید خیمه های شهید در جوار مساجد احیا شود، گفت: وقتی بحث شهید و شهادت مطرح می شود باید آنرا به شکل مناسب، در ذهن قشر جوان ماندگار کرد.

دانائی با اشاره به اینکه استان سمنان بیش از ۷۰۰ مسجد دارد، افزود: می توان خیمه شهید را در یک مسجد برپا کرد تا آثار مختلفی که در استان تولید شده است در آنجا ارائه شود.

وی بیان کرد: در کنار خیمه شهید می شود یک شب برنامه ی خاطره گویی، مسابقه و ... در بین نوجوانان و جوانان آن محل برگزار شود تا جوانان به این سمت سوق پیدا کرده و ارتباط خوبی برقرار شود.

رئیس حوزه هنری استان سمنان بیان کرد: این کار زمانی ارزشمند است که بتوانیم در ذهن جوانان فرهنگ ایثار و شهادت را ماندگار کنیم.

حوزه هنری شاهرود دستگاه برتر در عرصه اوقات فراغت جوانان شد

دانایی همچنین با بیان اینکه در نشست ستاد ساماندهی اوقات فراغت جوانان شهرستان شاهرود، حوزه هنری شهرستان به عنوان دستگاه برتر در عرصه اوقات فراغت جوانان در سال ۹۳ شناخته و تقدیر شد، افزود: این نهاد با کسب ۷۰۰ امتیاز در بین دستگاه های اجرایی شهرستان موفق به کسب این عنوان شد.

وی یادآور شد: کارگاه های مختلفی نظیر نقد ادبی، شناسایی طنز و نمونه های ادبی و هنری، شعر جوان، داستان خلاقه، اقتباس از متون کهن و نمایشنامه نویسی، فیلمنامه نویسی، طراحی دکور صحنه تئاتر و فیلم، نمایشنامه خوانی، شناخت اساطیر ایران و جهان، مبانی حکمت و فلسفه هنر اسلامی، هنر شیعی، نشست نقد و بررسی عکس، تصویرگری متون ادبی، طراحی پوستر و کتیبه های عاشورایی و... برای هنرجویان و علاقمندان در حوزه هنری شهرستان شاهرود برگزار شده است.

کد خبر 2570083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha